Klasbezinning Sint-Janscollege Meldert 5MTWe en 5LMT 26-28/11/2007


Van maandag 26 tot woensdag 28 november 2007 verbleven de leerlingen van 5 moderne talen – wetenschappen en 5 Latijn – moderne talen in ons bezinningscentrum voor een bezinnende driedaagse. Dat het goed was mag u opmaken uit mijn slotwoordje:

Beminde medemensen,

misschien klinkt het raar dat ik jullie zo aanspreek, maar het is gemeend. Deze drie dagen zijn voor mij een heel boeiende tocht geworden. Jullie openheid en positieve houding, de goede sfeer in de groep, jullie gevoel voor humor, maar ook de gave van de ernst… je mag heel fier zijn op jezelf! Als alle klassen zo zouden zijn, zou mijn werk een droom lijken.
Jullie zijn een groep met grote verscheidenheid, maar ook met groot respect voor elkaar. Dat wekt mijn bewondering. Eigenlijk gaat het om veel meer dan respect. Jullie hebben elkaars eigenheid leren waarderen, leren zien als rijkdom. Blijf op die goede weg vooruitgang maken.
Wat wil ik jullie nog meegeven?
Wel, in de eerste plaats dat je echt trots mag zijn op elkaar en op jezelf. In deze wereld van kritiek en negativiteit mag je dit niet allemaal onder de mat vegen.
Ik wens je ook veel geluk, succes en sterkte toe, dit jaar en volgend jaar, waarvan ik hoop dat het voor jullie allemaal het laatste jaar middelbare school wordt. School is soms niet zo leuk, maar je kan er samen wel iets leuks van maken. Dat heb je in deze dagen mogen ontdekken en ervaren.
Mijn wens voor deze groep: blijf elkaar steunen en dragen. Deze groep heb ik leren kennen als een juwelenkistje, met pareltjes van jonge mensen. Sommigen schitteren heel duidelijk, anderen geven hun waarde pas vrij na een beetje wrijven, maar allemaal hebben jullie een hart van goud.
Kei-bedankt en… tot ooit!

4 Responses to “Klasbezinning Sint-Janscollege Meldert 5MTWe en 5LMT 26-28/11/2007”


  1. 1 Miek Briesen woensdag 28 november 2007 om 21:04

    http://pipikaka.spaces.live.com/

    Hier kan je alle foto’s vinden van onze bezinning!

    Groetjes, Miek

  2. 2 Brecht Guelinckx donderdag 29 november 2007 om 20:57

    Een bezinning die ik niet snel zal vergeten …

  3. 3 Sarah D. dinsdag 4 december 2007 om 21:26

    Hoi hoi!
    Ondertussen al even de tijd gehad om te bezinnen over de bezinning, het blijft echt een geweldige ervaring, eentje om niet te vergeten!
    Kheb enorm genoten van de fotos, merci Miek!
    En natuurlijk merci Vincent, zonder u was ’t ni zo geweldig geweest!
    Tot de volgende! x

  4. 4 jorne zondag 9 december 2007 om 14:00

    hoj,

    Het is wel al even geleden maar toch vind ik het eens leuk om een berichtje te laten. Het was een super leuke bezinning die we niet snel zullen vergeten, ik heb me heel goed geamuseerd die 3 dagen. Het lachen en plezier maken was nooit veraf. :-p

    groetjes en bedankt aan iedereen,

    jorne


Geef een reactie

Bezoekers:

  • 111,192 pageviews

Archief

Follow De blog van Vincent on WordPress.com

Voer je e-mailadres in om deze blog te volgen en om per e-mail meldingen over nieuwe berichten te ontvangen.

Doe mee met 2.191 andere volgers


